Digital signage i Stockholm | FocusNeo

Vad är Digital Signage?

Digital signage är ett omfattande område, men i de enklaste termerna handlar det om digitala skärmar som installeras på publika platser eller på arbets. Ett simpelt koncept som gör all skillnad i vår digitala tidsålder. Det ger kommuner, fastighetsägare, restauranger, idrottsarenor, tågstationer, och alla andra platser med ett behov av effektiv kommunikation, ett sätt att förmedla skräddarsydd information. Att välja digital signage skärmar över statiska skyltar för med sig en rad olika fördelar. Ta en titt på några av våra exempel på digital signage, eller kontakta oss direkt för mer information om digital signage och vad det kan göra för er verksamhet.

Fördelarna med digital signage skärmar

Att snabbt kunna engagera, aktivera och informera blir en allt viktigare sak i vår vardag. Att investera i digital signageframför statiska skyltar är innebar en rad fördelar. Digital signage uppfyller många av de kommunikationsbehov ni och ert företag kan tänkas ha.

Fångar vårt öga

Digital signage skärmar är mer iögonfallande än den traditionella statiska skylten. Vårt öga är tränat att reagera på rörelse, kontraster och intensiva färger. En digital skylt innebär alla tre. Digital signage inomhus och utomhus kommer även alltid att synas vare sig det är natt eller dag.

Kostnadseffektiva och miljövänliga

Med högkvalitativa konstruktionsmaterial och den senaste LED-tekniken blir digital signage en långsiktig investering. Både rent ekonomiskt, men också miljövänligt, då LED-displayer har mycket låga underhållskostnader. Digital signage innebär att samma skylt kan användas år ut och år in, vid varje typ av evenemang, för all information ni vill förmedla.

 Flexibel och dynamisk

Skärmar för digital signage är också högst anpassningsbara gällande vilken information som ska visas och när. Meddelandet, budskapet och informationen på skärmarna är enkel att variera efter till exempel: säsong, tid eller evenemang. Informationen på digital signage skärmar går också att byta i realtid. Detta innebär att ni konstant kan hålla er information uppdaterad och konstant vara både relevanta och intressanta. Digital signage innehar möjligheten att nå ut till personer på fler kreativa sätt med text, bild såväl som video.

Områden där digital signage används

Digital signage används idag nästan överallt då det innebär fördelarna nämnda ovan. Det används både internt såväl som externt inom alla typer av verksamheter. Några exempel på områden det kan användas inom är:

  • Idrottsarenor i form av integrerade skärmar för de tävlandes resultat, eller för arenans reklam. Jumbotroner för visning av matchsekvenser, reklam och information.
  • Industriföretag med skärmar för realtidsinformation om deras produktion
  • Vägar för trafikinformation
  • Skärmar på fasader eller knutpunkter för reklamändamål
  • I butiker för kampanjer eller information
  • Samt för varje tänkbar situation med ett kommunikationsbehov

Investera i digital signage hos FocusNeo

FocusNeo har sedan 1980-talet utvecklat kommunikationslösningar i form av elektroniska skyltar och LED-displayer. Tillsammans med våra samarbetspartners och marknadsledande leverantörer bistår vi verksamheter i Norden med digital signage och uppfyller deras kommunikationsbehov.

Kontakta FocusNeo direkt, eller ta en titt runt på vår hemsida om ni vill lära er mer om våra lösningar. Vi jobbar för att alltid hitta den optimala lösningen; skräddarsydda utefter just era behov och önskningar.