Skyltning till nyöppnade Mall of Scandinavia
Torsdagen den 12/11 slog man upp dörrarna till Mall of Scandinavia, ett av Nordens största köpcentrum.
Under invigningsdagen besökte hela 50 000 – 60 000 personer gallerian och många fler ville komma in men fick tyvärr vända på grund av det stora trycket.
Gallerian är belägen i Arenastaden i Solna och blir granne med bland annat Friends Arena men även en hel del stora företag så småningom, däribland SEB och TeliaSonera. I och med dessa stora företag, Sveriges Nationalarena samt i en kombination med nya bostäder och kommunikationen är Arenastaden en av norra Europas mest moderna stadsdelar.
Mall of Scandinavias signum är deras fyra stjärnor vilket innebär att de erbjuder sina besökare kvalitetsmärkt shopping. Detta kontrolleras av ett företag som heter SGS och är världsledande inom inspektion och certifiering. Man kontrollerar allt från bemötande till skyltning, vilket Focus Neon till stor utsträckning stod för.
Focus valdes alltså ut som skyltleverantör för Mall of Scandinavias yttre skyltning.
Detta innebar omkring 15 stycken större skyltar och även en display i LED levererad av Focus Electronic. Displayen mäter 41 meter i bredd och är 13 meter hög, vilket blir 525 kvadratmeter totalt sett.
Utöver den utvändiga skyltningen och den jättelika displayen har Focus även levererat skyltar till 20 talet butiker i gallerian.