I februari 2012 omprofilerade Dressmann med ny logga och nytt butikskoncept. Focus var med i ett tidigt stadium och hjälpte Dressmann att utforma det nya konceptet. Den nya loggan som togs fram blev tredimensionell, och kom i rörlig reklam att se ut precis som skyltarna. Designen växte fram ur visioner om klassiskt maskulina uttryck där Formel 1 möter rock ’n’ roll. De röda bokstäverna lyser framåt med ett starkt rött sken. Sidan av bokstäverna är kromad. Bokstäverna sitter antingen lösmonterade direkt på fasad, eller på en blank svart bakgrundslåda med böjda avslut, kromlister och synliga bultar. Focus tillverkade 1300 nya skyltar till Dressmann. Alla dessa monterades samtidigt i sju länder, på 370 platser, under endast 12 dagar.
En cookie är en textfil med information som lagras på din dator eller den enhet du använder för att besöka en webbsida. Cookiefilen innehåller vanligtvis namnet på den webbplats som den kommer ifrån och livslängden (d.v.s. hur länge den kommer att lagras på din enhet) samt ett värde som vanligtvis är ett slumpmässigt genererat unikt nummer.
Cookies används för att effektivisera funktionaliteten som är kopplad till en webbsida men även för att samla in information till ägaren av webbplatsen. Cookies möjliggör bättre kundanpassningar på webbplatsen då det går att hålla isär användare från varandra och därmed skapa en mer skräddarsydd upplevelse av webbplatsen. Cookiefilen är inte skadlig, kan inte innehålla virus eller programkod och går inte att koppla till en enskild person eller IP-nummer.
Läs hela vår cookiepolicy här