
Kund: Elon Group
Ny visuell identitet med nytt designkoncept
Nordens största hemelektronikkedja Elon gjorde ett omtag av sitt varumärke och sin identitet under 2019. Efter en grundlig upphandlingsprocess valdes FocusNeo som partner för att tillsammans med designbyrån 41All ta fram ett helt nytt butikskoncept med inredning och skyltprogram för såväl interiör som exteriör skyltning.
Det framtagna konceptet bygger på temat ”Välkommen hem” och ger en ”hemma-hos”-känsla. Skyltningen harmonierar med konceptet och innehåller stora kontraster med vitt och svart med inslag av rena träslag.
FocusNeo skötte omprofileringen av Elons 300 butiker i Sverige inklusive projektledning och skräddarsydda lösningar för extern och intern skyltning. Projektet genomfördes i nära samarbete med vårt nätverk av installatörer och löpte på under ett par års tid.
Eftersom projektet varit en succé valdes FocusNeo till samarbetspartner när Elon Group tog över konkurrenten Audio Video och profilerade om kedjans drygt 100 butiker till Elon Ljud&Bild. Projektet innebar även foliering av fler än 600 fordon i hela Sverige.
Kund:
Elon Group