Digitala skärmar har blivit en allt vanligare metod för att kommunicera till nuvarande och potentiella kunder för alla olika typer av verksamheter. Med LED-skärmar vid sidan av vägen eller i ett köpcentrum exponeras potentiella kunder för olika budskap varje dag ー men hur kan man nyttja dessa digitala skärmar i butik? Det ska vi gå igenom i denna artikel.
5 fördelar med digital skyltning i butik
Oavsett om ni har en livsmedelsbutik, en klädaffär eller ett showroom är digital skyltning i butik ett effektivt sätt att kommunicera med potentiella kunder. Några fördelar med att installera digitala skärmar i butik är möjligheten till:
- Effektiv kommunikation. Digitala skärmar drar till sig mer uppmärksamhet på grund av de skarpa färgerna, det starka ljuset och den rörliga bilden. Fler potentiella kunder kommer att lägga märke till er skyltning.
- Schemaläggning av information. Med digitala skärmar kan man enkelt schemalägga informationen man vill ska synas.
- Flexibel uppdatering. Du behöver inte vara på plats i butiken för att kunna ändra innehållet på LED-skärmen. Oavsett var du befinner dig kan du uppdatera bilden eller videon som spelas på er skärm.
- Kostnadsbesparingar. En investering i en LED-skylt besparar dig regelbundna kostnader för att trycka affischer. Med en och samma skärm kan du få ut hur många olika budskap eller kampanjer som du vill helt under din egen styrning.
- Färre moment. Med full kontroll kan du själv påverka när, var och hur ert budskap ska förmedlas. På så sätt slipper du missförstånd och förseningar från en extern part.
3 olika användningsområden för digitala skyltar i butik
Fantasin är det enda som sätter gränser för hur ni kan få användning av digital skyltning i butik. Vi listar 3 olika användningsområden som maximerar er kommunikation genom att använda digitala skyltar.