ARTIKEL
Content-tips för digital signage
Digital skyltning skapar 400 % mer uppmärksamhet än en statisk skylt. Med några enkla knapptryck kan du ändra budskap vilket gör att ditt företag kan hålla sig ständigt aktuellt. Har du investerat i digital signage, men drabbats av idétorka? Här nedan delar vi med oss av 15 tips på innehåll att fylla dina skärmar med.
Fördelar med en digital signage-skärm
Iögonfallande, energieffektiva och enkla att hantera ー det finns många fördelar med digital signage, även kallat digital skyltning. För att få ut maximalt av dina skärmar krävs att innehållet förnyas med jämna mellanrum. Vad du bör fylla dina digitala skärmar med skiljer sig från bransch till bransch, men här är några content-idéer som passar oavsett vilken bransch du arbetar i.
15 tips på content för en digital signage-skärm
- Pris och utmärkelser. Berätta för företagets kunder om priserna ni vunnit eller utmärkelserna ni fått, det är utmärkt sätt att bygga ert varumärke på.
- Varumärken och produkter ni säljer. Ta möjligheten att berätta mer om varumärkena eller produkterna som ni säljer för att hjälpa era kunder att fatta väl underbyggda beslut.
- Statistik. Ta möjligheten att kommunicera hur många varor ni har sålt, hur många kunder ni har hjälpt eller hur mycket pengar ni har samlat in till ett projekt som ligger er varmt om hjärtat.
- Content från sociala medier. Paketera om innehåll från sociala medier och använd filmklipp eller bilder för att stärka varumärket.
- Svar på vanliga frågor. Avlasta kundtjänst och spar kundernas tid genom att svara på vanliga frågor direkt på en digital signage-skärm.
- Företagets historia. Roa och stärk varumärket på samma gång genom att berätta om företagets historia med bilder och kärnfulla texter.
- Inspirerande citat. Fyll skärmarna med inspirerande citat som säger något om ert varumärke eller företagskultur.
- Jobbförmåner. Stärk företagets attraktionskraft genom att berätta om jobbförmåner och alla fördelar med att jobba inom företaget.
- Feedback från kunder. Dela med er av ris och ros från kunder för att stärka varumärket.
- Scheman för mötesrum. Använd din digital signage-skärm för att förenkla personalens arbetsdag genom att berätta vilka mötesrum som är upptagna och vilka som är lediga.
- Presentation av personalen. Stärk vi-känslan, bygg varumärket och öka chansen att rätt personer söker sig till företaget genom att presentera de som arbetar inom företaget.
- Tillgängliga tjänster. Kommunicera att ni söker nya medarbetare och ta chansen att berätta om tjänsterna för att nå ut till så många som möjligt med era rekryteringsannonser.
- Tips. Ge tips på hur kunderna kan få ut maximalt av era produkter eller tjänster för att skapa mervärde för kunderna.
- Wayfinding. Hjälp kunder och medarbetare att hitta rätt genom att visa kartor över lokalen.
- Eventbilder. Ta möjligheten att visa bilder från det senaste eventet eller konferensen för att bygga varumärke och visa upp medarbetarna i lite mindre formella sammanhang.
Frågor om digital skyltning
Det där var ett axplock av content-idéer för en digital informationsskärm. Lägg tid på att spåna bra content-idéer inom företaget för att kunna nå den digitala skyltningens fulla potential. Har du några frågor om digital signage ー tveka inte att kontakta oss på FocusNeo.