7 fördelar med digitala skärmar i butik
Digitala skärmar i butiker (digital signage) är fortfarande relativt nytt. Det var inte så länge sedan majoriteten av alla företag använde pappersaffischer på väggarna, och många gör det fortfarande.
I ljuset av alla fördelar med digitala skärmar i butik är frågan om man ska använda digital signage inte längre ”Varför?”, utan snarare: ”Varför inte?”. I denna artikel tänkte vi gå djupare i hur digitala skärmar främjar en butik, hur du enkelt kan se (och sälja) nyttan av dem i din affär och samtidigt förhoppningsvis ge dig lite digitala signage inspiration för hur en digital skärm kan användas.
1. Driva in mer trafik
En av de stora fördelarna med digitala skärmar i butik är dess egenskap att locka in mer kunder. Vår skärm-besatta värld har varit till stor hjälp för detta. Våra ögon dras naturligt till rörelse och intensiva färger där statistik visar på att 8/10 kunder som gått in i en butik gjort det på grund av att en digital skärm fångat deras uppmärksamhet.