6 tecken på att dina hyresgäster inte är stolta över din fastighet

Om hyresgästerna som verkar i din fastighet inte är stolta över fastigheten så har du ett stort problem. Det kanske till och med går så långt att de börjar leta efter en ny lokal. I det här blogginlägget har vi listat 6 tecken på att dina hyresgäster inte är stolta över din fastighet.

1. Hyresgästerna använder inte bilder på fastigheten i sin marknadsföring

Använder inte hyresgästerna som verkar i din fastighet bilder på fastigheten i sin marknadsföring eller på sin hemsida kan det vara ett tecken på att de inte är stolta över byggnaden. Se över din fastighet och se vad du kan göra för att få den mer attraktiv.

2. Svårt att hitta till fastigheten

Får du allt oftare klagomål på att det är svårt att hitta till din fastighet eller att det inte finns tydliga skyltar till parkering eller ingångar? Då är det dags att se över hur du kan göra det enklare att hitta till din fastighet och hitta rätt kontor, butik eller parkering.

3. Nytt kontor och allt är inte på plats

Öppnar det ett nytt kontor eller butik i din fastighet, då måste du se till att allt är på plats och redo för de nya hyresgästerna. När kontoret öppnar ska entrén vara iordninggjord och uppskyltad, orienteringstavlorna måste uppdateras, och framför allt ska de gamla hyresgästerna och deras saker vara bortplockade.

4. Dålig kommunikation

Som fastighetsägare är det viktigt att ha en bra dialog med dina hyresgäster, vara öppen för deras önskemål om regler och riktlinjer, samt vara tillgänglig om det uppstår problem i fastigheten. Se till att informera om hur ni kan nås på enklast sätt oavsett ärende. Glöm inte heller att informera övriga hyresgäster om den nya grannen.

5. Dåligt underhåll

Tvättar du inte fasaden, putsar fönster eller tar hand om saker som inte fungerar? Då kommer klagomålen fort. Det här är saker som bara måste fungera och gör det inte det så kommer du som fastighetsägare inte vara så populär. Var lyhörd för önskemål och feedback så att du kan ta hand om fastigheten på bästa sätt.

Har du inte någon struktur för olika felanmälningar så behöver du se över det. Det här ska fungera snabbt och effektivt för att hyresgästen ska vara nöjd.

6. Du följer inte serviceavtalet

Se till att följa det som står i ert serviceavtal, då vet du exakt vad som förväntas av dig.

Nu har du läst om 6 saker som kan göra dina hyresgäster missnöjda med din fastighet. Har du svårt att hålla reda på alla saker kan det vara bra att ta hjälp av någon expert.

Vill du veta mer om hur du skapar en unik profil och en mer attraktiv fastighet? Ladda ner guiden: Så skapar du en unik profil för din fastighet – 5 steg

Läs vår guide  SÅ SKAPAR DU EN UNIK PROFIL FÖR DIN FASTIGHET - 5 STEG Ladda ner guide < data-src=